Att ha en bra självkänsla

''Att aktivt välja ger effekter i mitt liv. Jag är en mer kärleksfull person - mot mig själv och andra. Jag tänker på att vara kärleksfull även mot dem som inte är närvarande och mot dem jag inte känner. Jag har lättare att fatta beslut och att se vad som är viktigt för mig och min familj. Jag jobbar på att inte låta mig styras av rädslor, eftersom det hindrar mig att göra saker som är utvecklande för mig som person - både professionellt och känslomässigt. Jag spar tid från att fokusera på dåliga saker vilket gör att jag kan vila mer i känslan av att jag är bra och fin och har massor av kärlek, vänner och förutsättningar i mitt liv. För länge sedan var jag övertygad om att det viktigaste i livet var att bli älskad. Så är det inte längre. Jag har insett att det största är att älska. Både mig själv och andra. Genom kärlek till mig själv har jag blivit mycket bättre på att ge kärlek till andra. Och den fantastiska effekten är att allt kommer tillbaka!''


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0